PENCARIAN ‘INI BUKAN DEMOKRASI KITA’

Ada satu malam. Tengah asyik tengok Dunia Hari ini. Tiba-tiba RTM siar satu lagu yang tajuknya “INI BUKAN DEMOKRASI KITA”

Best lagu ini. Sampai aku suruh Bonzai cari di Youtube dan Search Engines tapi tak dapat. Yang keluar- hanya berita dan blog semata. Aku mahu lagunya!

Nyanyian Suhaimi Meor Hasan dan gubahan Prof Madya Khairil Johari Johar ini amat sarat dengan mesej yang tepat tentang perjuangan keamanan yang sejati.

Aku nak sangat lagu ini. Mesej yang tepat dibancuh pula dengan klip yang memang menyentuh. Sumpah tersentuh!

Dan kepada sesiapa yang ada, tolong lah bagi kat aku ek.Hehe. Tapi tidak ada ganjaran yang lumayan lah. Aku hanya mampu dahulukan dengan ucapan terima kasih banyak-banyak.

6 thoughts on “PENCARIAN ‘INI BUKAN DEMOKRASI KITA’

  1. me sudah lama tidak tengok berita rtm, walopun pembaca berita la ni semua makin cun2 belaka.. ehe chop! arjit singh hullon pun masih baca berita kan kan..

    SNA:aku pun tiba2 je tgk..tak pasti ada lagi ke tak singh tuh..

  2. Saya jugak ada dengar lagu ni di Ai fm. Liriknya mmg amt mendalam dan saya berfikir panjang lepas dengar lagu ni. Very meaningful.


    SNA:
    exactly!

Leave a Reply

