SUDAH MULA SIBUK

wee.

Baru sahaja menjengah ke tahun baru dan semester baru. Tapi sudah ada banyak tugasan dan kerja yang perlu untuk disiapkan.

Adakalanya rasa seronok juga walaupun penat  mengejar itu dan ini. Tapi inilah cabaran yang patut aku ambil sementelah menjadi pendebat dan juga pelajar tahun akhir.

Debat integriti yang akn diadakan pada 1 Febuari ini sudah pun terasa debarannya. Latihan  giat sedang dijalankan bagi memilih yang terbaik.

Semakin lama berdebat semakin banyak pula kesilapan yang aku buat. Laju, bidasan on surface, masalah case reading. Huh! Sungguh aku makin jauh rasanya daripada tahap memuaskan.

Moga beberapa minggu yang tinggal ini boleh untuk aku baiki segala kelemahan.

Selain debat, pelajaran aku pun nampaknya makin mencabar.

Projek tahun akhir sudah pun bermula. Sudah kena mula untuk cari jurnal yang bersesuaian untuk dijadikan panduan.

Laporan latihan industri juga kena dihantar. Lepas tu ada presentation pula. Harap segalanya akan berjalan baik.

Kesibukan hari-hari aku ini ada juga rahmatnya. Sekurang-kurangnya boleh aku redakan kerensaan hati dan resah jiwa yang semakin tak menentu ini.

Aku cuma mengharapkan Tuhan akan selalu memberi aku kekuatan menempuh rencam duga kehidupan.

Kekuatan untuk aku telan pahit manis kenyataan.

Kekuatan untuk menghadapi masa depan.

Aku berdoa moga mereka bahagia hingga ke akhirnya.c:

Amin.

One thought on “SUDAH MULA SIBUK

Leave a Reply

