BILA aku JADI BODOH!

Ini aku. bukan orang. biar ianya satu bentuk jual beli diri. atau jaja rasa.

aku tak tahu mana hendak pergi. bila kusut.bila kalut. apatah lagi bila jadi bodoh.

bodoh.bodoh.bodoh.

hanya di sini boleh aku tumpahkan.

kalau mahu baca.baca. kalau mahu ejek.ejek. mahu ketawa? ketawa lah sepuas rasa.

maaf atas kebodohan.

aku kekal dengan kebodohan dalam kelompok cerdik pandai.

maaf itu klise tanpa perubahan?ya.benar.

dan aku bodoh.

bodoh.

dan kekal menjadi bodoh dalam kepandaian orang.

sesat dalam indahnya ilmu dan darjat yang mereka ada.

maaf.

aku jadi bodoh.

dan kekal bodoh.

aku bukan dalam kelompok kalian.

dan selamanya bukan.

4 thoughts on “BILA aku JADI BODOH!

  1. i need my old friend that strong, happy and always make me happy… where is old bonat..!!! i hope he will be back really soon. . .

    SNA: i m here.alwaz.wee

  2. tak semua kebodohan adalah bodoh…kadang2 hanya kita yang menganggap ia bodoh…sedangkan ia tidak

    SNA: Kadang-kadang?yes.

Leave a Reply

