Ini Dunia Aku

Aku terbuka dan sentiasa membuka mata, telinga dan hati. Supaya aku tidak mudah terasa . Bila ada komen-komen dari manusia sekeliling yang kadang-kadang sakit juga untuk ditelan.

Aku terima saja setakat ini. Tapi penerimaan aku terhadap komen-komen mereka tidak bermaksud hati aku kebal.

Orang, mudah salah anggap dengan apa yang aku buat dan cakap. Ramai cakap aku pura-pura baik, perasan bagus, dan poyo.

Aku, sedang, dan akan selalu mencari tapak untuk menjadi lebih baik. Dalam transisi ini kan, ada banyak benda yang kamu nampak pelik dan janggal. Tapi berapa kali pun aku bagitahu, yang aku buat ini untuk mendapat redha Tuhan, kamu semua tetap tidak akan percaya.

Berapa kali pun aku cakap, bahawa aku cuba sedayanya mahu jadi manusia yang disenangi. Bukan untuk dipuji. Bukan jugak cari publisiti. Kamu semua tetap tak percaya.

kamu semua selalu rasa, that this is not a real me, that I have split personality, that I actually a devil, beyond those good conducts that I display.

Aku suka kongsi macam-macam, hampir dengan semua orang yang aku kenal. Sebab aku takut tak sempat. Sebab aku takut, aku macam dulu. Sorang-sorang tak ada kawan.

Tapi ada pula tak suka, sebab aku banyak cakap. Komen mereka pada cerita-cerita yang aku kongsi-aku lelaki jiwa. Tapi the way they say it as though aku gila.

Jiwa aku pada mereka menakutkan. Bukan-bukan. Sampai perlu diberi amaran, supaya jangan sampai merosakkan, orang-orang yang mereka sayang.

Sumpah, aku kecil hati.

Sebab itulah kadang-kadang, di blog inilah aku selalu tumpahkan segala isi hati.

Kamu semua kalau takut jadi gila, tolong jangan baca!

One thought on “Ini Dunia Aku

  1. Abang Bonat, benar saya percaya. Kerana saya yakin jiwa itu datangnya dari hati yang dasarnya terlalu dalam. Manusia tidak akan pernah nampak, Allah jualah yang Maha Mengetahui. (:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s