CINTA MACAM HANTU

Boleh datang dalam pelbagai rupa, gaya dan suara.Dan yang pasti menyeramkan. Menakutkan. Umpama, dalam sebuah bilik lama, yang hanya ditemani mayat, rumah usang.

Di luar, jelas kedengaran, suara anjing menyalak sayup, seolah ternampak lembaga seram yang galak terbang. Meremang. Hampir semua, setiap urat helai bulu-bulu badan menegak. Jadi panjang-panjang.

Begitu cinta kamu. Begitu rasanya mencintai kamu. Seolah, dalam beberapa saat lagi, aku akan dicekik langsuir yang berkain putih, penuh beronakan merah darah.

Sepertinya, tidak akan aku temukan jalan keluar dari rumah puaka yang aku sendiri tidak tahu bagaimana aku boleh sampai ke situ. Ini mimpi sebab tidak basuh kaki?

Ini kalau momentari, aku boleh cerita dan dongengkan pada sekalian manusia esoknya. Sesudah aku bangun dari lena. Tapi kalu ini realiti, dan terabadi, bagaimana?

Bagaimana harus aku hapus debar yang menyeluruhi nadi dan vena-vena darah muda lagi manis ini. Tiap kali mahu bersua, aku jadi seram sejuk. Jadi sejuk. Rasa dedar.

Macam disampuk iblis yang tidak sengaja aku terlanggar.

Erk? Cinta yang mekar berkembang dalam hati aku ini, pada kamu ini, tidak disengajakan?

Habis, khurafat-tahyul-syirik hantu setan iblis tadi? Baik, lain kali aku basuh kaki!

4 thoughts on “CINTA MACAM HANTU

  1. bersabarla shahrul..bak kata org bila mendapatkan cinta terlalu senang kita tak akan menghargai nilai dan erti cinta tu..jgn anggap cinta itu macam hantu..
    yg penting, cinta hakiki pada Allah, baru Allah akan dorongkan kita berjumpa pasangan yg sesuai buat mengharung ombak dan badai kehidupan.

    1. Kak Ainul, hehe, very true. sedang memperbaiki diri dan moga ketemu jodoh yang baik.wee..terima kasih singgah dan komen,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s