MAMA

Pagi tadi Mama kol. Mula-mula nada suaranya okay saja. Tapi lepas aku tanya khabar, suara dia terus bergetar. Ada sebu sebak yang lama disimpan. Jurai airmata dan esak tangisnya jelas kedengaran.

Hati aku diserbu sayu. Pilu. Ada momen di mana aku rasa hitam dan beku.

” Saja. Mahu dengar suara kau. Teringatkan kau”

Kemudian putus.

Aduh, rasa besar sekali dosa aku pada Mama. Ma, ampunkan Arol. Nanti Arol balik sana jenguk Mama. Nanti Arol kol Mama selalu.

Jaga diri.

Malam ini ada kenduri tahlil. Ibu kepada kawan sekerja aku meninggal dunia awal pagi tadi. Dan aku pohon pada Tuhan jangan ambil nyawa mamaku lagi, selagi aku belum puas membalas budi dan mencurahkan bakti.

 

2 thoughts on “MAMA

  1. jgn berkira utk menelefon Mama atau sekurang2nya msgla die..walau sekadar sms bertanya khabar cukup membuat hatinya lega..sekecil mana pun gaji yg kita perolehi peruntukkan sebahagian utk die utk mendapat keberkatanNya.

Leave a Reply

